Er du endnu ikke overbevist om at tennis er noget for dig? Så får du her en række gode argumenter, som kan være med til at overbevise dig!

1. Tennis er for alle

Leder du efter en social sport, holdkammerater, tid sammen med familie eller venner, god motion, konkurrence og turneringer? Tennis har det hele og mere til! Tennissporten er for alle børn, unge, kvinder og mænd – uanset etnicitet eller kondital. Tennis er perfekt, når hele familien vil være aktiv sammen, når du vil spille med en ven eller bare fokusere på dit eget spil.

2. Tennis er nemt at lære

Med det nye Play & Stay-koncept har det aldrig været lettere at starte til tennis! Play & Stay er baseret på nye boldtyper og banestørrelser, der gør det let for alle at lære. Med de langsomme og blødere boldtyper – skum, rød, orange og grøn – giver Play & Stay en sjov intro til tennis, inden den traditionelle gule tennisbold venter.

3. Tennis er til at betale

Tennis er faktisk en ret billig motionistsport sammenlignet med andre fritidstilbud. I Kristrup Tennisklub kan du for eksempel deltage i Voksenintroduktion, hvor du får 6 timers prøvetræning til reduceret pris.

4. Tennis spilles hele året rundt

I Kristrup Tennisklub finder du en helårsbane, som du kan spille på året rundt, når vejret tillader dette. Lidt utraditionelt spiller vi Pickleball i vinterhalvåret, i modsætning til mange klubber som har valgt paddeltennis til. Pickleball passer godt ind i klubbens DNA, nemlig at vi skal kunne tilbyde ketchersport som er for bredden og med samtidig stor fokus på det sociale. Tennis er en meget fleksibel sport, hvor der er god mulighed for at booke baner, og du selv kan vælge tiden.

5. Tennis er sundt

Tennissporten tilbyder en række fysiske og mentale fordele, der forbedrer din livskvalitet. En ny videnskabelig undersøgelse viser, at tennis giver dig flere leveår end andre populære motionsformer. Den konstante aktivitet og bevægelse i tennis er godt for hele kroppen, og risikoen for skader lav, da tennis ikke er en kontaktsport.

6. Tennis udfordrer dig mentalt

Tennis er et mentalt spil, der opbygger dit selvværd og din evne til at træffe beslutninger. Du lærer at håndtere pressede situationer, og et tennisslag sammenlignes ofte med et taktisk træk på skakbrættet. Det er selvfølgelig også muligt at koble helt af, komme i flow og bare slå bolden over nettet.

7. Tennis er både en individuel sport og en holdsport

Tennis er både for individualister, der foretrækker at gå selv på banen, for holdspillere, der nyder at dele oplevelser med andre og alle derimellem. Tennis er en verdenssport, og hvorend du færdes, så er tennis altid en nem døråbner for nye relationer og venskaber.

8. Tennis bygger på gode værdier

Tennis er en gentlemansport, hvor du vinder eller taber med ære. At hovere efter en sejr eller beklage sig efter et nederlag er ikke velset. Det er en uskreven regel i tennis, at du bidrager til fair play og udviser god sportsånd.

9. Tennis fascinerer hele livet

Ingen anden fritidsaktivitet kan give dig de samme fysiske, mentale, følelsesmæssige og sociale stimuli gennem et helt liv. Kort sagt: “Du lærer, så længe du spiller tennis, og derfor er det aldrig for sent at starte.”

10. Tennis er sjovt

Prøv tennis en enkelt gang, og du er ikke i tvivl. På ethvert niveau og i enhver alder har tennisspillere det sjovt samtidig med, at det er god motion. Bliv tennisspiller og oplev glæderne ved verdens bedste sportsgren!